TO THE DUTCHIES OUT HERE
Reply
Nienster
Skiller
Nienster
4 years, 4 months ago by Nienster
Hii, I’m need some new thread but I don’t know where to get it..😭 Knows anyone where I can buy some good but affordable thread in the Netherlands??
Midyaaa
Advanced
Midyaaa
4 years, 4 months ago by Midyaaa
heyaaaa, i saw some thread in Action, idk about the quality tho, but it's worth a try (:
Nienster
Skiller
Nienster
Thanks for the tip! I’ll try it!
andioopeth
Bracelet King
andioopeth
4 years, 4 months ago by andioopeth
i buy mine in bulk packs from amazon! in my personal opinion it’s just as good as dmc, and it’s a lot cheaper. hope this helps! (:
mjlgvw
Bracelet King
mjlgvw
4 years, 4 months ago by mjlgvw
@Nienster
Jazeker weet ik dat! Heb al verschillende uitgeprobeerd 😇

Action: echt heel goedkoop en op zich prima. Pakketjes met kleurtinten. Af en toe wat verdikkingkjes op de draad en raakt iets sneller in de knoop. Maar werkt prima en goede value-for-money.

So low: Losse pakjes wit en zwart koop ik daar meestal. Hebben ook regenboog pakketjes en kleurtinten pakketjes. Vergelijkbaar met Action qua kwaliteit alleen heb ik een aantal keer gehad dat een pakje uit meerder stukken bestond (die ze aan elkaar knoopten 🤔 ) waardoor ik er minder uit kreeg. Je wilt toch stukken van 1 of 2 meter.

Bol . com: Als je even zoekt op "100 soorten verschillende kleuren voor kruissteken" op de site vindt je het pakket wel. Mooie kwaliteit en mooie kleuren. Iets te vele bruin voor mijn smaak, maar echt ook goede investering als basis om steeds aan te vullen als iets op is.

Hobbygigant: voor alle metallic en specials van DMC (mocht je in de buurt wonen, ze hebben een walhalla winkel in Apeldoorn).

Veel succes!! ❤️
Nienster
Skiller
Nienster
@Mjigvw dankjewel! Ik zal zeker even kijken!
watever
Bracelet King
watever
4 years, 4 months ago by watever
I get my thread of amazon.de because amazon.nl is a bit newer and had less stuff Ali’s is more expensive
watever
Bracelet King
watever
4 years, 4 months ago by watever
*also
mjlgvw
Bracelet King
mjlgvw
4 years, 4 months ago by mjlgvw
Heb je nog iets gekocht?
Nienster
Skiller
Nienster
Jaaa ik heb het touw van de action gekocht maar dat werkte niet voor mij :/ het bleef maar breken en die van de solo werk tot nu toe best goed!
Cirivere
Bracelet King
Cirivere
4 years, 4 months ago by Cirivere
meestal koop ik eerlijk gezegd geen borduurgaren maar haakgaren en dan met name garen die wordt aanbevolen voor 4mm of kleinere naalden. Ik werk namelijk met wat meer compactere draden (niet dat er wat mis is met borduurgaren, maar ik kan het soms zo erg voor elkaar krijgen dat ze in de knoop raken). Het nadeel is wel dat de kleuren soms gelimiteerder zijn dan als je borduurgaren koopt.

gründl cotton quick uni bij de boekenvoordeel was goedkoop, maar ik heb 6 kleuren voor regenboog bracelets en die zijn so far so good!

katia capri of dergelijke haakkatoen merken kan je bij breiwinkels vinden
je zou ook bij de action, pipoos of zenos ect kunnen kijken, maar ik vind zelf garen die 100% katoen zijn soms wat stug dus ik heb meestal iets van 50%katoen 50% acryl of gemerceriseerd katoen.

Als je trouwens in omgeving alkmaar woont heb je ook naaldkunst die meestal zoveel klosjes DMC = eentje gratis heeft. Qua alternatieven voor DMC komt een van de eerdere reacties op je vraag overeen met mijn eigen ervaringen met andere borduurgaar bronnen.
Reply