dimension
Reply
jaja17
Beginner
jaja17
4 years, 2 months ago by jaja17
comment savoir la dimension de mes cordes en centimètres?
PugCakePop
Bracelet King
PugCakePop
4 years, 2 months ago by PugCakePop
Hey! Sorry if you can't understand this because I don't speak French but if you are segment knotting a bracelet I think you can just not cut the string at all, same with alphas, this way you won't run out of string. You can use the leftover string for another bracelet if you want, that's what I do. At first I thought you HAD to cut the strings but you don't need to sometimes. Sorry if this is confusing, hope it helped!
estellajw
Professional
estellajw
4 years, 2 months ago by estellajw
Pour les bracelets alpha, rendez la longueur un peu plus longue que la ficelle enroulée autour de votre poignet.
2006_Mandy
Bracelet King
2006_Mandy
4 years, 2 months ago by 2006_Mandy
@PugCakePop it says how do you know the size of your threads/strings?
2006_Mandy
Bracelet King
2006_Mandy
Je suis vraiment désolé si cest fait pas beacoup de sens mais pour trouver la taille de vos cordes, vous pouvez regarder l'emballage de vos cordes ou vous pouvez chercher google la taille par marque.
PugCakePop
Bracelet King
PugCakePop
@2006_Mandy sorry, I didn't understand the question. If you're asking about base strings in alphas, you should cut them a little longer than how long you're planning to make the bracelet just to be safe. For the leading strings in alphas, don't cut them so you don't run out of string. With segment knotting, the tutorial you are watching usually tells the length of the string. If you aren't very sure it, I just wouldn't cut the string to be on the safe side. Hope this cleared up the earlier confusion 🙂 Good luck!
2006_Mandy
Bracelet King
2006_Mandy
@PugCakePop I don’t think the person understands English but I could be wrong
PugCakePop
Bracelet King
PugCakePop
@2006_Mandy yeah I guess so...
PugCakePop
Bracelet King
PugCakePop
désolé, je n'ai pas compris la question. Si vous posez des questions sur les cordes de base en alphas, vous devriez les couper un peu plus longtemps que la durée de fabrication du bracelet, juste pour être en sécurité. Pour les cordes de tête en alphas, ne les coupez pas pour ne pas manquer de cordes. Avec le nouage de segment, le didacticiel que vous regardez indique généralement la longueur de la chaîne. Si vous n'êtes pas très sûr, je ne couperais pas la corde pour être du bon côté. J'espère que cela a dissipé la confusion précédente 🙂 Bonne chance!
2006_Mandy
Bracelet King
2006_Mandy
@PugCakePop just a heads up if you used google translate to get your message in French it could be misread. Translate is not effective all of the time because some words have several meanings. Basically translate isn’t going to properly write out the sentences sometimes. So FYI what you meant to say might not actually be what they end up reading.
jaja17
Beginner
jaja17
4 years, 2 months ago by jaja17
quand ils disent la taille des chaine ils disent exemple 3x30. moi je veux juste savoir la longueur de chaine qu'il me faut pour faire les bracelet que je veux faire (normal)
2006_Mandy
Bracelet King
2006_Mandy
ah d'accord maintenant je comprends ce que vous demandez. Pour calculer la longueur de la chaîne, vous devez regarder le modèle lui-même. Un motif peut nécessiter plus de chaîne qu'un autre et cela dépend sur la quantité de le modèle que vous utilisez. Mais cest meilleur pour avoir plus que moins et vous pouvez toujours ajouter plus chaine si vous voulez. 🙂
Reply